Popis cesty

Lokalita

Divočina se rozkákldá u obce Horky, nenápadné vísky pod Berkovským vrchem, hned u Vrchovan mezi obcemi Dubá a Doksy. Leží u hranic CHKO Kokořínsko na kopci, který lemují pískovcové skály, např. Cimbuří, Pírko nebo Polední věž. Divočina je vlastně starý sad, louka a kousek lesa nechané přibližně dvacet let ladem - zrodil se tak překrásný kout přírody, kde mezi mladým stromky najdete úctyhodné stromy, kde během léta a podzimu neustále nacházíte něco k snědku a kde můžete neustále objevovat nové úkryty, jeskyně a kouzelná zákoutí.

Odbočte z Mladobolesvlavské dálnice na Českou lípu, po 20 minutách odbočte v Doksech doleva na Dubou a po projetí vesnice Zbyny začněte dávat pozor, protože po asi dvou kilometrech je v lese odbočka doleva označená cedulí Horky, kterou snadno přehlédnete. Pokud ji minete, dojedete až do Vrchovan. Pokud se vám podáří odbočit napoprvé, dojedete do malebné vesničky Horky a pokračujete okolo kapličky až k pravotočivé zatáčce, se kterou začíná cesta prudce klesat. Z kopce se nedávejte, odbočte doleva na polní cestu. Projedete mezi chalupami až k rozcestí u lavičky. Pokud máte odvážné terénní auto, pokračujte rovně dál. Ti méně odvážní mohou zaparkovat na louce po levé straně cesty a dále pokračovat pěšky.

Avšak hezčí cesta do Divočiny, obklopená skalami a lesy, vede z Mělníka směrem na Českou lípu. Za vesnicí Deštná odbočíte doprava na Dubou, v Dubé odbočte znovu doprava na Mšeno, na další křižovatce doleva na Korce a u Nedamovského kempu opět doleva na Korce. Minete kemp, vyšplháte se do kopce a zase sjedete dolů a hned na další křižovatce doleva po nové úzké silničce. Na pravé straně už na vás vykukují skály a na nich je Divočina. Pokud ale neumíte lítat, doporučuji pokračovat dál až ke kapličce, u ní se otočit a od kapličky už je to stejné, jakobyste jeli od dálnice.